نکات مهم در فروش سررسید

نکات مهم در فروش سررسید : همه شرکت ها وسازمانها اعم از دولتی وخصوصی در پایان هر سال اقدام به خرید و تکثیر سررسید های تبلیغاتی می کنند . این شرکت ها درباره فروش این سررسید ها باید به نکاتی دقت کنند تا تبلیغاتی که می کنند موفقیت آمیز باشد .هدف از خرید و هدیه دادن این سررسید های تبلیغاتی این است که افراد در طول سال با دیدن این سررسید ها شرکت هدیه دهنده را به یاد بیاورند البته شرکت ها پس از خریدن این سررسید ها لوگو وارم شرکت خود را به آن اضافه می کنند ودر اختیار مشتریانشان قرار می دهندتا برای تبلیغات مناسب باشد.

نکات مهم در فروش سررسید

تقویم رو میزی پلاکدار

البته همه شرکت ها به فکر این هستند که هزینه های خود را مدیریت کنند و برای تامین هزینه این سررسید ها یک منبع مالی خوب برای خود پیدا کنند تا بتواند مدل وطرح مورد نظرش را برای تبلیغات پرسود با نازلترین قیمت پیاده کند .اکثر شرکت های باسابقه وبزرگ برای پیدا کردن شرکت های موفق در چاپ سرسید جستجو می کنند تا بدون واسطه خرید کنند و هزینه کمتری بپردازند .

نکاتی در فروش سررسید

شرکت هایی نیز وجود دارند که خودشان توسط نیروهای مجرب ومتخصص که دارند سرسید های تبلیغاتی مورد نیازشان را طراحی وچاپ می کنند.این شرکت ها برای تولید سررسید بایدهمکاری نزدیکی با چاپخانه ها ،صحافی ها وجلد سازی ها داشته باشندتا سرسید مورد نظر تهیه شود .این روش با اینکه ممکن است مورد قیت تمام شده کمتری داشته باشد اما همیشه کیفیت مورد نظر به دست نمی آید .همچنین اگر در مرحله تهیه وتولید مشکلی به وجود بیاید ممکن است هزینه بیشتری نسبت به سفارش به شرکت دیگر ایجاد شود .

گروه سوم از شرکت ها هم وجود دارند که برای تهیه این سررسید ها از یک شرکت واسطه استفاده می کنند و برای این همکاری شان دلایلی دارند که عبارتست از :

  • شاید در شهرهای کوچک ودور افتاده هستند و به تولیدکنندگان اصلی سررسید دسترسی ندارند
  • شرکت نوپایی هستندو آشنایی کافی و تجربه لازم را برای سفارش ندارند
  • نیروی لازم و وقت کافی برای پیگیری امور مثل طراحی را ندارند
  • با شرکت های تبلیغاتی واسطه اعتماد و تجربه خوبی دارند
  • شرکت های تبلیغاتی واسطه از نیازهای مشتری شناخت و درک مناسبی دارند

شرکت های تبلیغاتی برای بدست آوردن سود به کمک این شرکت ها می آیند تا این شرکت ها درگیر خرید مواد اولیه و استخدام نیرو نباشند . امروزه که تبلیغات حرف اول را در بازار خرید وفروش می زند شرکت های تبلیغاتی باید نهایت سعی وتلاش خود را به کار ببندند وبرای خود مشتری پیدا کنند .شرکت های تبلیغاتی باید سعی کنندتوانایی هاو روابط خود را تقویت کنند واز آن در جهت کسب اعتماد خریدار و همچنین مهارت های مذاکره و فروش استفاده کنند. شرکت تبلیغاتی باید بتواند بوسیله نمونه های خود اعتماد سایر شرکت ها را بدست بیاورد و در بازار رقابت از شرکت های رقیب خود پیشی بگیرد .

شرکت های تبلیغاتی باید نکات زیر را در جهت فروش سررسید رعایت کنند از جمله :

1- انتخاب تامین کنندگان با دقت باید انجام گردد

در مرحله اول باید تولید کننده سررسید را با توجه به معیارهایتان انتخاب و با آن قرارداد ببندید .معلوم است که اگر تولید کننده ای را که کارش با کیفیت است وقابل اعتماد است انتخاب کنید می توانید موفق تر باشید و مشتریانتان از کار شما راضی باشند به عبارت دیگر در انتخاب تولید کننده سررسید سعی کنید به کیفیت وکارایی کارهایشان دقت کنید نه به هزینه وقیمت کمتر. اگر سررسید های تولیدی کیفیت پایینی داشته باشد مشتری شما را مسئول آن می داند نه شرکت تولید کننده را درحقیقت این سررسید ها معرف شرکت شما هستند پس باید سررسید هایی با کیفیت را دست مشتری بدهید .

۲- یکپارچه سازی نمونه های سررسید

یکپارچه سازی نمونه سررسید ها یعنی آلبومی از نمونه سررسید ها با رنگ ها در طیف های گوناگون وطرح های مختلف آماده کنید و به مشتری نشان دهید تا تنوع بیشتری در انتخابش داشته باشد و سررسیدی با سلیقه خودش انتخاب کند و حق انتخاب بیشتری داشته باشد .

۳- بر اساس نیاز مشتریان تهیه کنید

سلیقه همه مشتریان یکی نیست برخی از مشتریان خواهان طرح کلاسیک هستند وبرخی دیگر طرح مدرن .برخی از مشتریان نیز هستند که فقط به جلد سررسید ویک قطع بودن آن توجه دارند و به محتوای آن کاری ندارند ..در تماس های تلفنی خود با مشتری سعی کنید نیازها و سلایق آنها را دقیق شناسایی کنید تا بتوانید قبل از اینکه مشتری حضوری نزد شما بیاید ،نمونه های را برای او در نظر بگیرید که مطابق نیازهایشان است. مثلا اگر مشتری می گوید که حتما باید سررسیدهایش رنگ روشن باشند سعی کنید تنها آنها را به عنوان نمونه به مشتری نشان دهید که رنگش روشن است .یکی از بهترین روش ها که سبب می شود فروش شما بالا رود شروع مذاکره ها با شناخت کافی از نیازهای مشتریانتان است.

۴- اطلاعات تخصصی در مورد سررسید ها در دستتان باشد

شرکت تبلیغاتی اگر اطلاعات تخصصی وکافی را در زمینه تهیه سررسید داشته باشند مشتری به آنها اعتماد می کند اما اگر اطلاعات کافی نداشته باشند با مشکل مواجه شده ومشتریان خود را از دست می دهند .

۵-کمک به مشتریان برای تصمیم گیری

ثابت شده است که مشتریان اگر در زمان انتخاب با گزینه های زیاد روبرو شوند در تصمیم گیری دچار اشتباه شده یا استرس گرفته و از خرید منصرف می شوند .سعی کنید هیچ وقت مشتریان را با گزینه های زیادو گوناگون ،گیج و سردرگم نکنید اگر مشتریان در انتخاب دچار وسواس شدند آنها را راهنمایی کنید تا بتوانند بهترین گزینه را انتخاب کنند تااز شما راضی باشند و همیشه مشتری شرکت شماباقی بمانند .

۶-با مشتریان خود صادق باشید

در کسب وکار وتبلیغات سعی کنید همیشه واقعیت را گفته وبا مشتریان صادق باشید .امروزه وسایل ارتباطی بسیاری وجود دارند مشتری می تواند با یک جستجوی ساده در اینترنت همه اطلاعات را در مورد تهیه سررسید ،اسامی شرکت های تبلیغاتی موجود ،قیمت آخر سررسید ها ومسائل دیگر را بدست بیاورد .پس با گفتن حقیقت به مشتری در خوشنام کردن شرکت خود بکوشید.

همیشه سعی کنید مانند یک متخصص به مشتریان خود کمک کنید و اگر برایتان اشکالی ندارد سودی که از این مشاوره نصیب شما می شود را برای مشتریان بازگو کنید. تا مشتری به شما اعتماد کند و کارش را به شرکت تبلیغاتی شما بسپارد و به این ترتیب مزایای خرید نصیب شما شود . البته به مشتریان خود بگویید که شما باعث شدید آنها زیاد درگیر جزئیات تهیه نشوند و کمک کردید نتیجه موفق تری از کارشان بگیرند .

همیشه در کارها وفعالیت ها باید در نظر داشت که هر حقیقتی روزی آشکار می شود و افراد باید بکوشند با داشتن وجهه مناسب در جامعه برای خود مشتری جمع کنند.

۷-چگونگی یادگیری اصول و فنون مذاکره

برای رسیدن به موفقیت در هر کاری باید حرفه ای رفتار کرد وبه اصول و فنون کار آگاه بود .اگر قصد دارید در کارتان پیشرفت کرده وسود زیادی نصیبتان شود همچنین مشتری های زیادی را برای شرکتتان جمع کنید باید یا تکنیک های کسب وکار آگاهی داشته وآنهارا به کار ببندید .به خاطر داشته باشید که لازمه موفقیت یک شرکت تبلیغاتی علاوه بر کیفیت وزیبایی سررسید های تهیه شده متقاعد کردن مشتری و خبره بودن شما در مذاکرات فروش با مشتری است .بسیاری از شرکت های تبلیغاتی که هم اکنون فعالیت می کنند به این نکته توجه ندارند به همین دلیل نمی توانند بر مشتری تاثیر گذاشته و جذب کنند .برای رسیدن به موفقیت و داشتن درآمد زیاد باید اصول وفنون مذاکره ومشتری مداری را یاد بگیرید .

۸- هماهنگ بودن با تولید کننده

شرکت های تبلیغاتی بعد از گرفتن سفارش از مشتریان با تولید کندگانی که از قبل قرارداد بسته هماهنگ می کنند تا سفارش مشتری مربوطه را آماده کنند .به عبارتی تولید کنندگان شرکت هایی هستند که تعهدات شرکت های تبلیغاتی به مشتریانش را عملی می کنند .بنابرین شرکت های تبلیغاتی پیش از دادن قول به مشتریانشان باید با تولید کنندگان هماهنگی کنند .

شرکت های تبلیغاتی به هیچ وجه نباید قول هایی مانند: زمان تحویل و …به مشتریان خود بدهد زیرا مثلا در آخر سال چون کار شرکت های تولید کننده زیاد است ممکن است سفارشات را در زمان گفته شده نتوانند تحویل دهند و به تعهداتشان عمل کنند . مشتری این قصور را از جانب شما می داند در واقع مشتری سفارش سررسید ها را به شما داده است وانتظار دارد در زمانی که گفتید بسته ها را تحویل دهید . در این صورت شما بدقول شناخته می شوید و مشتری ها ممکن است با شما قطع همکاری کنند .

۹- خود را در مسائل تولیدی درگیر نکنید

برخی از شرکت های تبلیغاتی بعد از این که از مشتریانشان سفارش می گیرند وسوسه می شوند که خود مسئولیت تولید این سررسید ها را به عهده بگیرد تا سود بیشتری کسب کنند اما وقتی تولید را شروع می کنند با مشکلات عدیده ای مواجه می شوند و نمونه هایی که تولید می کنند اصلا مطابق نمونه های اصلی نخواهد بود چون این شرکت ها کارشان چیز دیگری است وتجربه ومهارت کافی در این زمینه را ندارند ونمونه هایی که تولید می کنند اصلا شباهتی به نمونه اصلی ندارد . تولید کنندگان برای تولید ان محصولات از نمونه ها ومتریال های خاصی استفاده می کنند البته ممکن است در زمان وقیمت تعیین شده هم تغییراتی پدید می آید و موجب می شود شرکت با مشکلات فراوانی روبرو شود و مشتریان خود را از دست بدهد و همچنین ضرر مالی نیز ببیند.

اگر شما به عنوان یک شرکت تبلیغاتی می خواهید سررسید های مشتری هایتان را خودتان تهیه کنید باید از یک فرد متخصص در این زمینه کمک بگیرید ودر این کار سعی کنید از ایده های خودتان استفاده کنید و از دیگر شرکت ها کپی نکنید زیرا در صورت انجام کپی احتمال موفقیت خیلی کم است .خیلی از شرکت های تبلیغاتی هستند که در پایان سال با تولید کننده ها تماس می گیرند و می خواهند بخشی از سفارش را که به صورت ناتمام است برایشان انجام دهند. این موضوع نشان دهنده همین مسئله است.

۱۰-سفارش مشتریانتان را پی گیری نمایید .

کار شما از زمانی که سفارش را از مشتری می گیرید شروع می شود شما تنها راه ارتباطی مابین تولید کننده با مشتری هستید باید همه تلاشتان را بکنید تا همه انتظارات وخواسته های مشتری را به تولید کننده منتقل کنید در صورتی که مشتری طرح ونظر خاصی در مورد طراحی سررسید داشته باشد باید آن را به طور دقیق به تولید کننده انتقال دهید

حتی وقتی تهیه وتولید سررسید به پایان میرسد باید بدانید که مشتری از شما انتظار دارد که به خواسته های او پاسخ بدهید پس با دقت و وسواس تمام به پیگیری خواسته های او برسید.

۱۱- افزایش درآمد با ارائه خدمات جانبی به مشتریان

تفاوت مابین قیمت تمام شده سررسید ها (با احتساب تخفیفی که تولید کننده به عنوان همکار دایمی به شما می دهد ) و مبلغی که شما از مشتری بابت سفارش هایش می گیرید سود برای شما محسوب می شود .در این میان اگر می خواهید سود دریافتی خود را افزایش دهید می توانید خدمات جانبی به مشتری ارائه دهید .مثلا اگر سفارشی که داده شده لت گلاسه تبلیغاتی دارد سعی کنید خودتان یا اطرافیانتان اگر مهارت در این زمینه دارند کار طراحی را انجام دهند .

روش دیگر این است که اگر قصد دارید در کنار سفارش مشتری که سررسید است هدیه دیگری به مشتری بدهید سعی کنید از ایده ها و مهارت های خودتان در طراحی وساخت این هدیه بهره بگیرید وبدین وسیله درآمد اضافی علاوه بر درآمد حاصل از سفارش چاپ سررسید ها بدست بیاورید ، دقت کنید شاید اصلا مشتری شما به این موضوعات فکر نکرده باشد ولی با صحبت های شما متقاعد می شود

برای مثال شما می توانید به مشتریان خود یک ساک دستی تبلیغاتی را پیشنهاد دهید که بر روی آن لوگو آنها درج شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *